måndag 25 augusti 2008

Glad av garn i många färger

Till min stora glädje har min vän Insyn Utblick äntligen tagit sitt förnuft till fånga och insett att även hon kan lära sig att sticka. Detta fick min lilla textilfrökengen att vakna till liv.Och självklart skulle en stickträff ordnas så fort som möjligt.Och visst är det inspirerande för en själv att försöka inspirera någon annan. Jag blev iallafall så inspirerad att jag dagen efter tog en tur till garnaffären och fyllde min egen korg med lite garn i höstens färger.

Insyn utblick visade sig vara en riktig naturbegåvning och jag ser fram emot att följa hennes stickäventyr!

Garn i en riktigt glad färgpalett hittade Insyn utblick i hennes vind.Och visst håller vi med henne om att det är en riktig goodiebag!!

5 kommentarer:

makiato sa...

Fin bild du tagit på garnen i alla färger. Ser ut som ett vykort!

Textil stil sa...

Ja visst är bilden fin, men det är ju tyvärr inte jag som tagit den, utan min goda och kreativa vän samt innehavaren av bloggen Insyn Utblick!

Utblickaren sa...

Det var jättekul med stickworkshopen! Blev så inspirerad att jag nu har börjat lobba för stickning på jobbet.
Förresten kommer du bli en utmärkt slöjdlärare, med det tålamodet.

MOXY sa...

Tack för en kul dag i går. Kunde inte sova sen, var helt inne på olika stickningar och kläder jag vill sy.

Utblickaren sa...

Hoppas du är laddad inför helgen nu:)