onsdag 25 juni 2008

Jag stickar på

Jag började med koftan direkt. Kunde inte låta bli med det fina garnet och det blir precis så fint som jag önskade. Det är en väldigt enkel modell som man stickar från ärm till ärm.
Drömmer redan om nästa kofta som jag ska försöka göra ur eget huvud. Den ska var ganska kort den med och ha vidd i ärmarna men nedtill, så att det blir en riktigt romantisk puff, men ...hmm...med vilket garn?Någon som har nått bra tips?



Annars är jag även väääldigt sugen på att sticka någonting ur boken Icelandic colour knitting, som jag blev förälskad i under besöket på Island förra hösten. Helene Magnusson heter stickerskan och hon hade precis kommit ut med boken och fanns överallt. Och visst håller ni med mig om att det ser helt fantastiskt ut?
Kan även tipsa om hennes blogg som jag hittade häromdan när jag var och kika på hennes hemsida. Den hittar ni i min lista !

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Vilka härliga tröjor!

Anonym sa...

Det ska bli roligt att se det färdiga resultatet.
Kan du sticka en till din talanglösa syster oxå? ;)

Visade din blogg till några tjejer på jobbet och de blev alldeles till sig!! De tyckte att du skapar jättefina saker!!

Textil stil sa...

Hörru du, våga inte kalla dig själv talanglös.När du väl sätter igång är det inte många som hänger med.Dina kort är som små konstverk.Blir lika fascinerad varje gång! Men visst, jag skickar dig en färgkarta, sen kan vi diskutera modell.Måste ju ändå ha ett stickprojekt till den långa bilfärden till Finland,eller hur.
Ha det fint syrran!

Utblickaren sa...

Tänk att kunna sticka som du! Resultatet känna ofta så helgjutet som att du aldrig behöver kompromissa med din stil. Äkta helt enkelt!