lördag 31 januari 2009

Fullständigt förälskad...

...i mina pomatomus!!! Tack Stickfrossa för att du tog initiativet till detta KAL, för jag är helt såld. Jag började sticka i grönblått tvinnigarn, bytte till ett grått, för att slutligen bestämma mig för lila Rowangarn som jag hittade i en fyndkorg.Trots att lila inte alls är någon favoritfärg och att jag länge stod och vägde om jag skulle någonsin sticka i dett garn är jag nu jättenöjd med färgen.Den är underbar. Likaså garnet. Jag är inte alls trött på räta maskor i bakre maskbågen, men detta är ju i för sig min allra första flört med pomatomus. Nej, jag drömmer om höga benvärmare, ja ända upp till låren som man fäster med strumpeband. Jag drömmer om torgvantar(som mina handledsvärmare för övrigt först skulle bli).
Men då måste jag först fundera ut hur man skulle kunna öka i mönstret för till så höga benvärmare behövs det,eller vad tror ni? Någon som har något bra tips i så fall?
Och någon som har tips på var det blir snyggast att börja med en kil till tummen?
Ja jag tror och hoppas att mitt förhållande med pomatomus blir långt och lyckligt!

6 kommentarer:

Honungsboden sa...

Kan förstå din förälskelse! De ser väldigt sofistikerade ut, dina handledsvärmare. Snyggt!

miastick sa...

Jag ökar på mitt pomatomusprojekt genom att lägga till ytterligare "ribbor i snäckorna". Funkar bra!

blomman sa...

Förstår dig. De är helt underbara!

Efwa - Medea sa...

oj vilken otroligt vacker färg. Jag borde kanske sticka några varv på mina värmare.

Kristina sa...

Ja, mönstret på handledsvärmarna är helt enkelt ursnyggt. Färgen är läcker!

Clara sa...

Snyggt!
Jag ökade till tummen mittemellan två snäckor bara, så att det tillslut blev en extra snäcka, fast utan ihoptagningen då såklart. Blev rätt bra faktiskt, och var inte särskilt svårt. Bilder finns på min blogg om du vill se.
/Clara